Manifest “NO TENIR CASA MATA”

“NO TENIR CASA MATA”

Els seus somnis, les seves oportunitats, la seva salut, els seus drets…

Campanya Sense Llar 2020

Les circumstàncies que han sobrevingut arran de la COVID-19 ens han ressituat en un nou mapa històric en què  emergeix una realitat molt més fràgil i vulnerable per a tota la societat. Des d’aquesta realitat i en aquest context d’emergència econòmica i social, es necessari reclamar l’atenció de tota la societat com a col·lectivitat responsable de teixir un model social, sostenible i inclusiu per a tota la població.

Cada cop som més conscients de la importància de tenir una llar i és per aquest motiu que  volem  posar de manifest   la realitat que estan vivint de manera sistemàtica  les persones Sense Llar. La inestabilitat residencial, viure en un habitatge inadequat i o insegur impacta directament en el benestar emocional i en la salut física i  psíquica de les persones que viuen en llars vulnerables. Amb el lema d’enguany “ NO TENIR CASA MATA” volem remarcar que no tenir una llar impedeix gaudir de la funció vital i social, així com també, de les relacions socials de l’habitatge com a espai on cuidar-nos i accedir i gaudir dels drets fonamentals per realitzar-nos com a persones plenes.

Per tot això, cal que els Agents Socials   defineixin  i implementin  estratègies específiques de lluita contra l’exclusió residencial i sensellarisme i que  les Administracions aprovin lleis reals  que garanteixin totalment l’accés a l’habitatge.

Tenim l’oportunitat de construir una nova realitat. No volem tornar a la que hi havia abans: volem que NINGÚ SENSE LLAR sigui la nova realitat!

Càritas Diocesana de Solsona

25 d’octubre de 2020